piątek, 30 grudnia 2011

Książka ostatnia i pierwszy chleb


Wariatki. Chantal Delsol
Będzie to ostatnia książka w tym roku;))
Wariatki – to liryczna opowieść o dążeniu do wolności, niezależności i szczęścia. Główna bohaterka tej opowieści jest Julia, która chciała osiągnąć więcej, niż dopuszczały normy jej epoki. Zmieniały się czasy, a problem pozostawał ten sam: jak żyć własnym życiem? Rzeczywiście, opisuję się w tej książce o kobietach , trochę można powiedzieć „wariatkach”.
Polecam do przeczytania.

A wczoraj , upiekłam swój pierzy chleb w życiu, smaczny ale wygląd taki sobie.
W każdym razie spróbowałam i postaram się się udoskonalać. Najważniejsze że mam zakwas, a to podstawa do upieczenia chleba. Po zamieszaniu chleba, dodałam orzechy laskowe i suszone śliwki. Kupiłam mieszankę różnych mąk „eko” do chleba i dodałam mąki gryczanej. Na jeden taki bochenek użyłam 2 szklanki mąki, 1 szklanki wody, sól , trochę drożdże suchych, 1 opakowanie orzech laskowych i śliwek . Myślę że mogłam dłużej poczekać z urośnięciem tego chleba , a potem piec , ale byłam tak zniecierpliwiona, że nie mogłam wytrzymać.
Wszystkie rady, co do upieczenia chleba , będą mile czytane na tym blogu, Może jakieś ciekawe linki, do osób, które już upiekły nie jeden chleb.
Bardzo dziękuję i zachęcam do spróbowania upiec swój pierwszy chlebek;))
A na koniec tego roku, chcę życzyć wszystkim w Nowym Roku, dużo szczęścia i pomyślności . Przeczytać jeszcze więcej książek niż w mienionym roku, pokosztować i spróbować nowych potraw. Wielkiej mobilizacji, mimo wszystkich przeszkód, których a by na naszej drodze było jak najmniej.
Szczęśliwego Nowego Roku!!!

1 komentarz:

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...