niedziela, 11 grudnia 2011

Pikantne ciasteczka na początek;)

Wiem wiem że teraz wszystkie pieczą pierniczki na święta, ale ja też mam do zaproponowania pyszne ciasteczka, które idealnie nadają się na zimowe wieczory i chłodne dni;)
Pikantne ciasteczka czekoladowe


Przepis:
½ szklanki mąki pszennej
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu czarnego
½ szklanki rodzynek
2 łyżeczki likieru kawowego ( ja dodałam inny likier „adwokat”, bo akurat taki miałam)
250g gorzkiej czekolady, połamanej
1/3 kostki masła
2 duże jajka
¾ szklanki cukru ( ja dałam troszeczkę mniej)
2 łyżeczki olejku waniliowego
Szklanka ciemnych wiórków czekoladowych.
Szczypta soli



Wymieszaj ze sobą mąkę , proszek do pieczenia, pieprz i sól. Rozgrzej na małym ogniu likier z rodzynkami. Czekoladę i masło rozpuść na parze , odstaw do ostudzenia.Jajka z cukrem ubij mikserem na najwyższych obrotach ok.5 min masę kremową. Zmniejsz prędkość miksera do średniej prędkości i dodaj czekoladę z masłem oraz olejek waniliowy. Przestaw mikser na wolne obroty i wprowadź do masy składniki suche, a następnie rodzynki w likierze i wiórki czekoladowe.
Łyżką na blasze porcje ciasta,zachowując między nimi odstęp ok 2,5 cm.
Piec 10-12 minut,do czasu lekkiego wyrośnięcia, pamiętać o obróceniu blachy o 180 C.
Po wyciągnięciu, zostawić do wystudzenia. Można też posypać cukrem pudrem i ozdobić na własny gust, ja dodałam paseczki z skórki pomarańczy .
Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie.
    Chętnie będę smakować... ściskam mocno :))

    OdpowiedzUsuń
  3. mój Tomasz już się ślini... uwielbia ciacha :)
    więc chyba będę musiała wypróbować przepis...

    OdpowiedzUsuń

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...