poniedziałek, 20 kwietnia 2015

fiołkowy syrop

 Przepis na syrop fiołkowy wyczytałam na blogu ogrody babilonu choć już nie jednokrotnie słyszałam o takim napoju. Jest bardzo słodki i ładnie pachnie. Trudno jest znaleźć tyle kwiatków ale na jedną buteleczkę się udało.  
 Wszystko robiłam na oko, bo akurat waga mi się popsuła ale przepis jest:
200 g kwiatów fiołków, 1000 ml wody, 600 g cukru, sok z 1/2 cytryny.
 Fiołki wypłukać i zalać wrzącą woda na kilka godzin i przykryć. Potem odcedzić sok i zważyć, ile będzie warzyć sok tyle dodać cukru. Dodać sok z cytryny i gotować na ogniu około pól godziny. Przelać gotowy syrop do szklanego słoika lub butelki i gotowe.
Mi bardzo smakuje, własnie dodaje do wody kiedy idę na bieganie, herbatę, koktajli. Tylko, naprawdę, syrop jest bardzo słodki, wiec radzę nie przesadzać z ilością .
Polecam!!! Fiołki jeszcze są ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...