środa, 1 kwietnia 2015

Pasztet sojowy i z ciecierzycy

Od jakiegoś czasu nie jem mięsa , więc szukam różne przysmaki. Ostatnio zauważyłam że do wszystkich tych potraf roślinnych, dodają dużo pieprzu i soli, a czasami do przesady. Byłam na takim kiermaszu charytatywnym dla dzieciaków i kupiłam pasztet z soczewicy, myślałam że to pasztet z soli i soczewicy, niestety, ale tak było.
Ja upiekłam swój pierwszy w życiu pasztet i z kolejki nie dosolony ale po tym kupionym pasztecie, wolałam swój, bo zawsze można coś dosolić lub zrobić sos grzybowy, albo udusić z czosnkiem jarmuż.
Składniki do pasztetu:
- 40 g namoczonej przez noc soi 
- 60 g namoczonej przez noc ciecierzycy 
- 4 średnie pieczarki 
- 2 jajka
- garść słonecznika 
- cebula
- sól, pieprz, majeranek, kurkuma, olej.
Sposób przygotowania:  
Soje i ciecierzyce osobno ugotować do miękkości . Pieczarki udusić z cebulką na oleju Wszystko zmieszać, dodać jajka  i przyprawy do smaku i zmiksować , na koniec do gotowej masy dodać słonecznik . Wyłożyć do foremki i piec przez godzinę w  180 C , można i dłużej w zależności od wysokości pasztetu. U mnie spokojnie mogło by być dwa;)
 Dziś w planach pasztet z selera, ciekawa jestem czy wyjdzie i jak będzie smakował.
Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...