środa, 25 września 2019

Kawa z żołędzi!!!

Są różne sposoby na przygotowanie tej kawy w domu, można zalać mlekiem i gotować, można zalać wodą z popiołem , a ja robię po swojemu i też pyszna.

Właściwości tej kawy są ogromne aż trudno wymienić ale na pewno wzmacnia  organy układu pokarmowego - żołądek , wątrobę, śledzionę oraz jelita, a jelita , to nasz drugi mózg. 
Kawa z żołędzi dostarcza witaminy z grupy B ( B 6, B 1,  B 2 i B 5 )
Tradycyjna kawa niestety wypłukuję magnez, a kawa z żołędzi ma w sobie magnez 
W 100 gramach żołędziówki jest:
- 100 mg fosforu
- 80 mg magnezu
- 0,8 mg manganu
- 0,7 mg miedzi
- 700 mg potasu
- 50 mg wapnia
- 1 mg żelaza


Sposób przygotowania:
- Zbieramy żołędzie w lesie

- myjemy i wstawiamy do piekarnika na 15 min - 200C , wtedy lepiej się łuskają przy wyciąganiu środków.

- obrane żołędzie zalewamy ciepłą wodą z odrobiną sody, i zostawiamy na 24 godzimy, w międzyczasie płuczemy kilka razy, zmieniając wodę. 


- potem wszystko miksujemy i rozsmarowujemy na papierze do pieczenia , suszymy w piekarniku aż biedzie twarde. 
- wysuszone mielimy w młynku do kawy i możemy jeszcze podprażyć na patelni. 
- Ja parze w ekspresie do kawy, dodając cynamon lub kardamon lub imbir i słodzę miodem. 
Polecam filmik na YouTubie na moim kanale. 


P.S. Wszystkich kto bierze udział w konkursie, proszę o pozostawienia komentarzu z nikiem do waszego You Tuba. 

Smacznego! 

25 komentarzy:

  1. I ja tam byłam, i tą kawę piłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałam o istnieniu bloga :) a dla czytających polecam kanał: moje życie w Polsce.
    Kelly z YouTube ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z yt super przepis biorę udzial w rozdaniu!! NICK: Nateczka.paleczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, tu aga drapie, biorę udzial w rozdaniu na yt:) bardzo ciekawy blog, napewno bede wracac:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam .Ciekawwi mnie jaki smak ma ta kawa . Moze kiedys znajde czas i przygotuje .Pozdrawiam . P.S biore udzial w rozdaniu .😊Justyna J

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie od 8 dni jestem w trakcie leczenia żołądka i wątroby.
    Mam zakaz picia kawy nad czym bardzo ubolewam bo uwielbiam ;( może lekarz pozwoli pić te kawkę 🙈biore udział w rozdaniu Justyna Buchta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Julia S. Chętnie spróbowałabym takiej kawy ale niestety jestem uczulona na orzechy, więc wszystko co najlepsze mnie omija.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy blog, napewno skorzystam z przepisu! Nick z yt; kamik

    OdpowiedzUsuń
  9. Tu DRAPAKI:) SUPER przepis musimy go kiedyś spróbować 👌

    OdpowiedzUsuń
  10. Sylwia Pijacka z yt. Ciekwy blog, napewno do niego wrócę. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Czesc!Gratulacje z okazji 10-lecia blogu Czytam i smakuje!!Kawe moze taka pila jak ty mnie czestowala...jusz nie pamietam...Kiedys napijemy sie...Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O mój Boże, w grudniu będzie 10 lat , nawet tego nie zauważyłam;-) Trzeba będzie koniecznie świętować;-)

      Usuń
  12. Niesamowicie ciekawy przepis,, muszę go koniecznie wypróbować... pozdrawiam gorąco ��

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej zrobię ta kawę mężowi ciekawe czy będzie mu smakowała ,to ja entliczek świetliczek,buziaczki������

    OdpowiedzUsuń
  14. Kuchnia i Podróże26 września 2019 09:53

    Rewelacyjna kawa, koniecznie muszę wypróbować, ciekawa jestem jak smakuje ☺️

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za kawą, ale ta mnie zaciekawiła. :)

    Nick Roksia R

    OdpowiedzUsuń
  16. Zadrapani :)
    W życiu o takiej kawie nie słyszeliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny blog jestem tutaj z Yt z twojego filmiki i bardzo mi się tu podoba moja nazwa na Yt to łucja123

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy przepis na kawę mój Nick z yt Marta Zemke

    OdpowiedzUsuń
  19. Strasznie mnie Ciekawi smak tej kawy,kiedyś napewno wypróbuje
    Mój nic z yt:Nuśka
    Pozdrawiam Serdecznie❤❤

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za przepis, z pewnością spróbuję!
    Pozdrawiam z YT - TheSophSt

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepis na kawę wydaje się prosty jutro idę po żołędzie i działam pozdrawiam z YT-Malgorzata Bienko

    OdpowiedzUsuń
  22. O to nowość dla mnie. Nigdy nie piłam ale przepis fajny. Muszę spróbować. Pozdrawiam ciepło - W Cieniu Sztuki. Do miłego.

    OdpowiedzUsuń
  23. Takich cudów to przyznam się jeszcze nie piłam

    OdpowiedzUsuń

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...