czwartek, 12 września 2019

Szarlotka i ciasto z śliwkami węgierkami

Witam!
Wprawie nie znam osoby, która by nie lubiła szarlotki. Ja tym razem zmieniłam nieco przepis w cieście i wyszło naprawdę smaczne, kruche i idealnie się kroi 
A dodałam do ciasta zamiast śmietanę trochę kefiru;-))
Użyłam jabłka renety , a do drugiego ciasta - śliwki węgierki z domowego sadu .

Przepis na ciasto:
Zawsze ciasto robię na oko  ale mniej więcej wygląda to tak
- pół kilo mąki
- 200g margaryny
- 2 żółtka
- szczypta soli
- szczypta cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- dwa białka do ubijania na wierzch

Nadzienie do ciasta:
Pierwsze
- 4 dużych jabłka pokroić w nieduże kawałki, dodać cynamonu. Na patelni roztopić trzy łyżki cukru z mlekiem i w tym wymieszać pokrojone jabłka.
Ciasto wcześniej wyrobić i wyłożyć do foremki, a potem włożyć do lodówki. Kawałek ciasta do dekoracji na wierch włożyć do zamrażalnika.

Drugie nadzienie
- śliwki węgierki przekroić na dwie połówki i tak samo zrobić jak z jabłkami. gotowe nadzienie wyłożyć do form z ciastem ( ciasto trzeba trochę nakłuć widelcem ) i piec w piekarniku około godziny na 180 C.

Ozdabiamy kto jak chcę. Ja na szarlotkę przed upieczeniem, nałożyłam piany z białek i zrobiłam krateczkę z ciasta, a na drugie ciasto, po prostu  natarłam ciasto tarką o grubych oczkach.

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Zapraszam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...